Office365 Kullanıcı Kurum Dışına Mail Gönderim Engelleme
Şirketler ihtiyaç durumuna göre veya stajyer personel istihdam ettikleri süre içerisinde normal personele göre yetkileri daha düşük seviyede olmalıdır. Farklı senaryolar veya kurumlar kendi iç prosesleri olarak geliştirmişte olabilir kullanıcı veya kullanıcılarınızın kurumuzun dışına mail gönderimini belirli zaman aralığı veya her zaman oluşturacağınız kural ile engelleyebilirsiniz
Office hesabımızdan Admin Panelini açıyoruz. Admin panelinden Exchange menüsüne giriş yaparak, Exchange Admin paneline ulaşıyoruz.
Resim-1
Exchange Admin Panelinde” Posta Akışı” menüsüne giriyoruz. Tıkladıktan sonra panelin sağında bulunan menüden kurallar sekmesinden “+” tıklıyoruz.
Resim-2
Açılan menüden
“Yeni bir kural oluştur” seçeneğini seçerek, oluşturacağımız kuralı ayarlıyoruz.
Resim-3
“Ad” bölümüne kuralımızın adını belirledikten sonra, “Şu koşulda bu kuralı uygula” sekmesinden “Gönderen” tıklıyoruz.
Resim-4
Kurum dışına mail göndermeyecek mail hesabını ekliyoruz.
Resim-5
“Diğer seçenekler” tıklayarak kural ayarlarımızı genişletiyoruz.
Resim-6
“Koşul ekle” sekmesini tıklıyoruz.
Resim-7
Kuralı uygulayacağımız kullanıcının konumu belirlememiz gerekiyor. Açılan menüden “Gönderen” ardından “şirket içindedir/dışındadır” tıklıyoruz.
Resim-8
Gönderen konumunu “Kuruluş dışına” tıklıyoruz.
Resim-9
Kuralımızın son aşamasına geldik “Şunu yap” sekmesinden iletiyi ne yapacağımızı belirleyeceğiz. Amacımız kurum dışına gönderimi engellemek olduğu için “İletiyi engelle” ardından isteğe bağlı olarak ben “iletiyi reddet ve bir açıklama ekle” tıklıyorum
Resim-10
Kullanıcı kurum dışına mail göndermek istediğinde bildirim için mesajımızı yazıyoruz.
Resim-11
Kuralımız hazır “Kaydet” ile kullanıcı dışarıya mail atmasını engellemiş olacağız.