Microsoft Office365 Hizmet Durumu ve Bildirim Ayarları
Microsoft Office365 Hizmet Durumu panosundan, Exchange Online, Yammer, SharePoint Online, Microsoft Dynamics CRM ve Microsoft Intune bulut hizmetleri dahil ve bu servislere bağlı olarak hizmet sağlığını, kritik olayları, ugrade, güncelleştirme veya yeni özellikler için çalışmaların tümünü görüntüleyebileceğiniz detaylı bir özelliktir. Yapılan bu işlemleri takip edebilir ve izleyebilirsiniz. Ayrıca hizmet durumu panosundaki olaylar ile ilgili örneğin kesinti ya da yapılan çalışmaları admin yetkili kullanıcılara bildirim ayarlarını yaparak hizmetlerin olay durumunda gerekli aksiyonları hızlı bir şekilde almasını sağlayabilirsiniz. Bildirim sorunları sekmesinden aldığınız bir hizmet ile sorun yaşıyorsanız Microsoft desteği aramadan veya sorun gidermeye zaman ayırmadan önce devam eden bir çözümle ilgili bilinen bir sorun olup olmadığını belirlemek için hizmet sağlığı panosunu kullanabilirsiniz.
Resim-1
Hizmet sağlığını görüntülemek için, yönetici merkezinde “Sistem Durumu” “Hizmet durumu” tıklıyoruz.
Resim-2
“Tüm hizmetler” sekmesi (varsayılan görünüm) tüm hizmetleri ve mevcut sağlık durumunu gösterir. Her Durum sütunu hizmetin durumunu gösterir.
Resim-3
“Olaylar” Sekmesi şu anda bir olay yaşayan hizmetleri görüntülendiği etki oluşturan kritik hizmet sorunları yer alır.
“Filtre” özelliği ile olay görünümü özelleştirebilirsiniz.
Resim-4
“Bildirim” sekmesi, hizmet olaylarının detaylarını ve bildirimleri görüntülediğimiz bölümdür.
Resim-5
“Geçmiş” sekmesi çözümlenmiş olaylar ve uyarıların geçmişini gösterir.
Resim-6
“Bildirilen sorunlar “Microsoft Office365 servisleri için açtığınız servis taleplerini görüntülediğimiz bölümdür. Son 30 gün içinde aldığınız hizmetleri etkileyen hizmet önerilerinizin ve olaylarının geçmişini görüntülemenizi sağlar.
Resim-7
Aynı Ekranda “Tercihler” sekmesi Office365 hizmetlerin durumlarının takibini ve hizmetlerdeki çalışmalar ile ilgili kullanıcıların haberdar olmasını kolaylaştıracak mail bildirim ayarlarını yapabileceğimiz bölümdür.
Resim-8
“Sorun Bildir” Office 365 hizmetiyle ilgili bir sorun yaşıyorsanız ve “Hizmet durumu” sayfasında listelede göremediğiniz takdirde, Sorun bildiri seçip kısa formu doldurarak Microsoft destek kaydı oluşturabilirsiniz. Sorunun genel olup veya olmadığını ve bunun hizmetimizden kaynaklanıp kaynaklanmadığını görmek için diğer kuruluşların ilgili verilerine ve raporlarını kontrol edildikten sonra bu kaydını ve çözüm durumunu izleyebileceğiniz “Hizmet durumu” sayfasına yeni bir olay veya tavsiye olarak eklenir.