Microsoft Teams’de Kuruluş Çapında Ekip Oluşturma
Kuruluş çapında ekipler, küçük ve orta ölçekli bir kuruluştaki tüm kullanıcıların tek bir ekip çatısı altında otomatik olarak üyesi olacağı ve ekip çalışmasını desteklemek için tasarlanmıştır. Tüm kullanıcılar bu ekipte paylaşılan bilgileri görebilir ve alabilir. Her bir kullanıcının ekibe katılması için ekstra bir şey yapmasına gerek yoktur. Firmanıza kullanıcı yani yeni personel katılıp, ayrıldıkça Active Directory dizin yapısını kullanarak ekip üyelerinizde güncel durumda kalır. Kuruluş çapında ekip oluşturma yetkisine sadece global yöneticiler sahiptir. Şimdilik en fazla 5000 üye ile sınırlı ve tenant başına beş sınırı vardır. Tüm bu gereksinimleri karşılıyorsanız yeni bir ekip oluşturmak istediğinizde “Kuruluş Genelinde” (Org-Wide) seçeneğini aktif olarak Teams’de görebilirsiniz.
Kuruluş çapında bir ekip oluşturulduğunda, tüm global yöneticiler ekip sahibi olarak eklenir ve tüm etkin kullanıcılar ekip üyesi olarak eklenir. Lisanssız kullanıcılar da ekibe eklenir. Lisanssız bir kullanıcı Teams’de ilk kez oturum açtığında, kullanıcıya bir Microsoft Teams Ticari Bulut Deneme lisansı atanır.
Kuruluş genelinde ekip oluşturduğunuzda bu tür hesaplar ekibinize eklenmeyecek:
- Oturum açması engellenen hesaplar
- Misafir kullanıcılar
- Hizmet hesapları
- Oda veya ekipman hesapları
- Paylaşılan bir posta kutusuyla desteklenen hesaplar
Active Directory, yapınızda etkin kullanıcılar güncellendiğinden veya kullanıcılar artık şirketinizde çalışmıyorsa ve hesapları devre dışı bırakılırsa, değişiklikler otomatik olarak senkronize edilir ve kullanıcılar eklenir veya ekipten çıkarılır. Ekip üyeleri kuruluş çapında bir ekipten ayrılamazlar. Sadece ekip sahibi gerekirse kullanıcıları manuel olarak ekleyebilir veya kaldırabilirsiniz.
Kuruluş çapında bir Ekip oluşturmak için:
Teams Desktop veya Web Client’ı açalım.
Resim-1
“Ekip Oluşturma” tıklayın.
Resim-2
Bir sonraki adımda “sıfırdan takım oluştur” seçeneğini tıklayın.
Resim-3
Kuruluşunuz 5000’den az kullanıcıysa seçenekler arasından” Kuruluş genelinde” (Org-Wide) seçme seçeneğiniz olacaktır. “Kuruluş genelinde” seçimi ile devam ediyoruz.
Resim-4
Ekibiniz için bir ad belirleyin, varsayılan olarak kuruluşunuzun adını gelecektir. Açıklamayı değiştirip oluştur’u tıklayabilirsiniz.
Resim-5
Üyelerin Ekibe otomatik olarak eklendiğini görmek için Ekip adının yanındaki “…” işaretini tıklayın.
Resim-6
Ardından “Ekibi Yönet” seçin.
Resim-7
Gördüğünüz gibi, global yöneticiler varsayılan olarak sahip olarak eklenir ve diğer tüm personel üye olarak eklenir.
Resim-8
Kullanıcıların genel kanalında yayınlamalarını engelleme için ekip ayarları sayfasından “Yalnızca sahipler ileti gönderebilir” seçin. Bu değişiklikten sonra ekibin üyeleri ekibin genel kanalında mesaj gönderemezler.