Serkan DURAN IT Blog

Group Policy Diagnostic Best Practice Analyzer (GPDBPA)

27.05.2006
1.821
Group Policy Diagnostic Best Practice Analyzer  (GPDBPA)

Group Policy Diagnostic Best Practice Analyzer Windows XP veya Windows 2003 Server Domain ortamında fonksiyonlarını yerine getirmeyen policy yada eksik yapılandırılan policy hatalarını tarama sonucunda tespit etmemizi sağlayan bir araçtır. Group Policy Diagnostic Best Practice Analyzer aşagıdaki nedenlerden dolayı kullanabiliriz.

  • Ortak yapılandırma hatalarını aramak için
  • Bilinmeyen problemleri araştırmak için
  • Bilgileri arşivlemek için

GPDBPA aracını kullanmak için Microsoft .NET Framework version 1.1 ve Windows Management Instrumentation (WMI) çalışıyor olması gerekir.

Aracı indirmek için http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=47F11B02-8EE4-450B-BF13-880B91BA4566&displaylang=en tıklayın.

Kurulum;


Resim – 1

GPDBPA indirdikten sonra kurulumuzu başlıyoruz ve next tıklayıp devam ediyoruz.

Resim -2

Kısa bir yükleme işleminde sonra problemsiz kurulum tamamlanır.

Resim -3

Kurulumu tamamladıktan sonra tarama işlemini başlatabiliriz.”Start a Scan” Bölümünde gerekli bilgileri girip ve Test location bölümünde iki farklı alanda test etme seçeneği sunar.Bunlar Manege Node (Yönetim Düğümü) ve Domain Controller (Etki Alanı Denetimi)seçenekleridir. tarama yapacağımız makine adını belirtip Start Scanning tıklayıp tarama işlemini başlatırız.

Resim -4

Tarama işlemi birkaç dakika sürecek.

Resim -5

Tarama işlmi problemsiz tamamlandıktan sonra detaylı bir raporlama karşımıza çıkacaktır.Select report type

bölümünde rapolama görünümünü değiştirmemizi sağlıyor.

Resim – 6

Bize uygun görüntüleme tipini seçtikten sonra çıkan raporlama sonucunu inceleyebiliriz.rapor kısmında hata ve çalışmayan policy

uygulamalarını kategorilendirilmiş şekilde inceleme yapabiliriz.

Resim -7

“All Issues” Bölümünde sistemin tüm raporlamasını görebilirisiniz.Bulunan hata ve uyarı raporunda bir Event ID görüyorsunuz,bu bizim sorunumuzun hangi sebeplerden kaynaklandığını gösteren bir kod’dur.Bu kod sorunu araştırmamıza yardımcı olacaktır.

                             Resim -8

Scadule a Scan Bölümünde zamanlanmış bir tarama işlemi de yapılandırabilirsiniz.

Kaynak ;

http://support.microsoft.com/?kbid=940122

BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

Copyright © 2019 Serkan DURAN